close window

מחיקת תוצאות שליליות מגוגל

מהן תוצאת שליליות בגוגל?

GOOGLE הינו מנוע החיפוש הפופולרי בעולם עם נתח שימוש של 87% של כלל הגולשים ברשת האינטרנט. בישראל הפופולריות שלו גבוהה עוד יותר, כש- 94% מסך החיפושים באינטרנט נעשים באמצעות גוגל. כפועל יוצא, ישנה חשיבות אדירה לתוצאות החיפוש שעולות מהזנת שמו של אדם או חברה מסוימים במנוע החיפוש.


תוצאות שליליות, מכפישות ושקריות, עלולות לפגוע פגיעה בלתי הפיכה בשמו הטוב של אדם, במוניטין של עסקו, או בקניין הרוחני שלו ויכולות להוות עילה להגשת תביעת דיבה. זאת בעיקר משום משך חייו הארוך והזמינות של המידע באינטרנט. 




משרד עורכי-הדין בן קרפל ושות', ממשרדי הבוטיק הידועים והמובילים בתחום דיני לשון הרע והגנת הפרטיות ומדורג בין המשרדים הידועים בדיני לשון הרע, במסגרת הדירוגים היוקרתיים Dun’s 100 ו - BDI. למשרד הצלחות מוכחות בניהול תביעות לשון הרע והגנת הפרטיות. בנוסף, עוסק המשרד בניהול משברים תקשורתיים מורכבים ובניהול סכסוכים שמקורם במרחב האינטרנטי. משרדנו מייצג תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע. 





חיפוש שמי או שם העסק שלי בגוגל מניב תוצאות שליליות: מה ניתן לעשות?

שלב הראשון ניתן לפנות לבעלי האתר בו מופיע הפרסום השלילי בבקשה להסירו. זו הדרך היחידה בה ניתן למחוק כליל את הפרסום מעל גבי הרשת. לשם כך מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני לשון הרע בדגש על דיני אינטרנט.


בשלב הבא ניתן לפנות לגוגל ישראל בבקשה להסיר מתוצאות החיפוש את הלינק/הקישור לאתר בו מצויים פרסומים המהווים לשון הרע. המדיניות של גוגל בעניינים אלה נוקשה והחברה אינה נענית בנקל לפניות להסרת תוצאות חיפוש. את הבקשה לגוגל יש להגיש לפי הנהלים הכתובים באתר החברה, כאשר יש לקחת בחשבון שברוב רובם המכריע של המקרים גוגל יסרבו להסיר את הלינק/קישור ויסבירו לפונה שהסרה תתבצע רק לאחר שינתן צו משפטי שיורה להם לבצע את ההסרה.


תנאי שאין בלתו: עילה משפטית להגשת תביעת דיבה

כל פנייה שהיא, לאתר ספציפי או לגוגל, בבקשה להסיר תוצאות חיפוש מהרשת, חייבת להיות מבוססת על עילה משפטית. לא ניתן מבחינה מעשית לדרוש להסיר פרסומים שאינם פוגעים בזכות כלשהי באדם נשוא הפרסום. למידע נוסף קראו על - תביעת דיבה.


עילות אפשריות יכולות להיות פגיעה בפרטיות, לשון הרע, הפרת זכויות יוצרים, הפרת סימן מיסחר ועוד. לשם מיצוי זכויותיך חשוב לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה הן בדיני אינטרנט והן בתחומים הספציפיים בו נפגעו זכויותיך. למידע נוסף על על עילת התביעה לפי חוק איסור לשון הרע קראו על - מהי לשון הרע.


פסיקה בישראל בנושא תוצאות שליליות בגוגל

ביהמ"ש המחוזי בת"א דן בשנת 2015 בשאלת חבותה של גוגל במקרים מעין אלו וקבע, כי מנוע חיפוש באינטרנט צריך לפעול להסרת פרסום מעוול במנוע החיפוש עצמו, לאחר קבלת בקשת ספציפית להסרת הקישור המפר. במקרי קיצון, בו צד ג' אשר גרם לפרסום המעוול אינו משתף פעולה, אינו ידוע או מסרב להסיר את הפרסום, וכאשר אין ספק בכך שתוצאת החיפוש במנוע החיפוש שגויה לחלוטין.


כפי שכבר הוסבר, דרך המלך של GOOGLE היא לדבוק בעמדה כי רק צו שיפוטו יגרום להתערבותו האקטיבית הבאה לידי ביטוי בהסרת קישורים לאתרים מפירים. ההסבר של GOOGLE  לאסכולה הזו פשוט ואף הגיוני: פעולת "הסרת הקישור" היא בעצם כמו טיפול במחלה ממארת עם משככי כאבים ומדוע? כי, גם אם GOOGLE תסיר את הקישור המפר מרשימת התוצאות במנוע החיפוש אין הדבר אומר שהקישור הוסר מרשת האינטרנט הרי אותו קישור ימשיך "לחיות" ברשת האינטרנט ובכך בעצם לא נפתרת הבעיה. רוב בתי המשפט במדינת ישראל מקבלים את האסכולה הזו.


אז מתי בתי המשפט מתערבים?

בתי המשפט השונים נוטים להתערב ולהוציא תחת ידם צווי עשה ל - GOOGLE כאשר אין דרך לאתר את בעלי האתר בו נמצאים הפרסומים המפירים ובעיקר כאשר מדובר באתרים פיראטים המתארחים על שרתים בחו"ל ואין שום דרך להתחקות אחרי יוצרם.


לסיכום:

כך או כך, כאשר נתקלתם בתוצאות חיפוש שליליות היכולות לפגוע בשמכם הטוב, בתוצאה המהווה שיימינג ברשת או פוגעת בפרטיותכם בצורה כזו או אחרת מומלץ להתייעץ עם עורך דין הוצאת דיבה בעל ניסיון רב בייצוג בתביעות הקשורות לעולם הוירטואלי וידע רב בדיני אינטרנט. למידע נוסף בנושא קראו על - עורך דין הוצאת דיבה





מחיקת תוצאות שליליות מגוגל
אודות הכותבים
בן ואדם קרפל
בן ואדם קרפל

עורך-דין בן קרפל מייסד המשרד ונמנה על עורכי-הדין הבולטים והמוצלחים בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות. מעל לכל בן הוא ליטיגטור שחי באולמות בתי-המשפט ונושם את הייצוג המשפטי בשדה האזרחי;

הישגיו המרשימים בניהול מאות משברים ותיקי לשון הרע בפני כלל הערכאות המשפטיות  - הולכים פניו. עורך הדין אדם קרפל, שותף במשרד ומעורכי הדין הבולטים בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות בישראל. אדם מייצג בכל הערכאות, מנהל משאים-וומתנים, מלווה את לקוחות המשרד ומצוי בקשרים ייחודיים עם משפיעני רשת ואנשי מפתח בשוק התקשורת המודרני

מאמרים אחרונים
כל הזכויות שמורות ©
צור קשר
שלח