close window

חוזים בעולם הכלבנות

מדוע חשוב לעורך חוזה במועד רכישת כלב?


בתוך עולם הכלבנות הדינאמי והמתפתח, קיימת חשיבות מכרעת לעריכת חוזים בצורה מקצועית בכדי להימנע מסכסוכים משפטים מיותרים בעתיד ובמידה ומגיעים לסכסוך כזה או אחר החוזים יאפשרו לפתור אותו באופן מהיר ויעיל.


בתחום המשפטי של דיני בעלי חיים, החוזים נותנים לחתומים עליהם, מספר כלים בעלי חשיבות והם:


1. מנגנוני אכיפה - חוזה טוב ומקצועי אמור לצפות במידת האפשר את כל התרחישים האפשריים, לעגנם בכתב בכדי שבעת סכסוך התשובות כבר יהיו בנמצא וניתן יהיה לאכפם.

2. מנגנון לפתרון סכסוכים - באין ספור חוזים ובאין ספור תחומים ניתן למצוא מנגנון לפתרון סכסוכים טרם מביאים את הסכסוך לכתלי בית המשפט, זהו מנגנון חכם ובעיקר יעיל שמאפשר פתרון סכסוכים בצורה ברורה ומהירה.

סוגי החוזים הקיימים בתחום הכלבנות:


1. חוזי מכר - זהו שם כללי לחוזה עליו חותמים רוכשי הגורים/הבוגרים, החוזה הזה אמור לתאר את צורת הרכישה, את הגור המדובר, אילן היוחסין שלו, תנאי המכירה, במידה וקיימים תנאים נוספים עליהם להיות מוגדרים בצורה ברורה בחוזה. בחוזי מכר נהוג כמובן לשתול את אותם מנגנונים המוזכרים מעלה, בכדי לתת את ההגנה הרחבה ביותר למוכר הגור, מן הראוי שבתי גידול רציניים, יחזיקו חוזי מכר אחידים שיכולים להשתנות בהתאם לנסיבות ולמחיר, עבודה בדרך הזו תמנע עוגמת נפש עתידית ותסיים סכסוכים בצורה מהירה ככל האפשר.

2. חוזים המגדירים הסכם עם תנאי מתלה קרי "תנאי גידול" - אלו הם חוזים מעט יותר מסובכים. החוכמה היא לפשט את המסובך, חוזים אלו מגדירים העברת כלב לבעלים חדשים שעד להתקיימות התנאי המתלה בחוזה הם רק "מאין בעלים", חוזה זה נקרא בעגה הכלבנית "חוזה תנאי גידול" היינו קובעים את התמורה בעד העברת הגור/הבוגר לבעלים ה"מאין חדשים", בדרך כלל כלבים אלו מועברים לבעלים ה""מאין חדשים", בתמורה נמוכה משמעותית ממכירה רגילה או ללא תמורה בכלל, מנגד הבעלים ה"מאין חדשים", מחויבים לבעלים המעבירים בתנאים ספציפיים לגידול הכלב, הרבעתו, זיווגו והצגתו בתערוכות. חוזים אלו צריכים להיות מנוסחים בצורה מקצועית וברורה, על הצד הנכנס להתקשרות לגמור בדעתו טרם החתימה על החוזה ולהבינו. החוזה צריך להיות מנוסח כך שבעת סכסכוך החוזה יהיה אכיף בערכאות המשפטיות במידה וחו"ח נצטרך להגיע לשם.

3. חוזי הרבעה - חוזי הרבעה יכולים להיות מאוד פשוטים ולהגדיר שירות הרבעה שניתן בבית גידול X לבית גידול Y ו/או לאדם פרטי בעד סכום מסוים ו/או גור, מנגד קיימים חוזי הרבעה ושיתופי פעולה סבוכים הרבה יותר, כאשר כלבים יקרי ערך צריכים לצאת למדינות שונות בעולם לתקופות קצובות, למטרות הרבעה ותערוכות, שם כבר יש חשיבות רבה למילה הכתובה, לבניית מנגנון עבודה ברור ונהיר דיו, מנגנון תשלום ברור ומחודד, כל אלו בכדי שהדברים יהיו מסוימים מספיק טרם ביצוע הפעולות המתוארות בחוזה.

4. חוזי סירוס/עיקור - אלו הם חוזים פשוטים יחסית שמתנים מסירת גור/בוגר בסירוסו ו/או עיקרו בהתאמה למין הגור/בוגר, חוזים אלו משלבים בתוכם גם כן מנגנוני אכיפה ברורים וחדים, בכדי למנוע סכסכוים עתידיים.

5. חוזי שותפויות/שיתופי פעולה - אלו כנראה החוזים הסבוכים ביותר בעולם הכלבנות ומתארים מצב שבו מגדלים/בתי גידול בעלי מוניטין, מחליטים לפעול במשותף בנושא ספציפי ו/או לאחד את פעילותם באופן כללי, שם יש להגדיר את איחוד המוניטין המקצועי שנצבר, דרכי/שלבי האיחוד, התנהלות השותפות, חלוקת רווחים, חלוקת הוצאות כמו גם מנגנוני פירוק בעת הצורך, מנגנוני אכיפה ופתרון סכסוכים ועוד.

החוכמה בכתיבת חוזה יעיל, היא בהירותו של החוזה, סעיפים צריכים להיכתב בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, החוזים צריכים לצפות ככל הניתן את התרחישים הקלושים ביותר שיכולים לצוץ ולהגדירם, כמו גם הגדרת דרך התנהלות נכונה לכשיגיעו, ניתן לכתוב חוזה מקצועי וטוב באופן פרטי, רק זכרו בבקשה למילה הכתובה כוח רב, מדינת ישראל היא מדינת המשפט, כמות האנשים המגיעים לבתי המשפט השונים בשל ענייני אגו היא עצומה ומכאן החשיבות העצומה שיש לחוזה, ברור, בהיר וחד משמעי, אין להקל בכך ראש, מן הראוי הוא שבתי גידול קטנים וגדולים כאחד יחזיקו אצלם חוזים כתובים שהוכנו על ידי עורך דין ושניתן יהיה לשנותם לפי הצורך. 


זקוק לחוזה? הוגשה כנגדך תביעה או שאת/ה רוצה לתבוע בגין הפרת חוזה? מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני בעלי חיים כזה המנוסה גם בליטיגציה אזרחית (ייצוג בבתי משפט).


למשרדנו התמחות ייחודית בדיני בעלי חיים ואנו מעניקים ייעוץ משפטי שוטף לבתי גידול, אנשים פרטיים אשר רוצים לרכוש כלב ואף מייצגים תובעים ונתבעים בתביעות הקשורות לדיני בעלי חיים.


                

לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות צור/י קשר עם משרדנו: 072-2221780



חוזים בעולם הכלבנות
מאמרים אחרונים
כל הזכויות שמורות ©
צור קשר
שלח